Τελευταία μηνύματα

Σελίδες: [1] 2 3 ... 10
1
Η Ιστορία των Προγόνων μας. / ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΘΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
« Τελευταίο μήνυμα από Μέλος Φόρουμ στις 10 Ιούλιος 2019, 01:19:04 πμ »
Για την αγαπημένη θεία Ελευθερία



Την περασμένη Πέμπτη, στις 4 του Ιούλη 2019, μίσεψε για μακριά η Ελευθερία Δημητρακο ύ, η πολυαγαπημένη θεία Ελευθερία .
Εκεί ψηλά στους ουρανούς θα σμίξει ξανά με τον Στάθη το Δημητρακό, τον αγαπημένο της σύζυγο με τον οποίο μοιράστηκ αν μόνο λίγους μήνες οικογενει ακής ευτυχίας.
Έπειτα από κοντά ογδόντα χρόνια χωρισμού θα σμίξουν ξανά.   

H Ελευθερία Δημητρακο ύ γεννήθηκε στην Τρίγλια της Βιθυνίας το 1920.
‘Ηταν κόρη του Χρυσόστομου Καπάνδρια και της Ευθυμίας.
Στην Τρίγλια πρόλαβε να ζήσει μόνο δύο χρόνια.

Με τον ξεριζωμό βρέθηκε αρχικά στην Τένεδο και στη συνέχεια στη Ραφήνα.
Ήρθε στη Ραφήνα τριών χρονών με τους γονείς της και εδώ έζησε όλη της τη ζωή.
Εδώ γεννήθηκε ο αδελφός της, ο Μήτσος ο Καπάνδρια ς, ο πρώτος Ραφηνιώτη ς Τριγλιανό ς.

Η Ελευθερία παντρεύτη κε σε ηλικία 20 ετών  τον Στάθη το Δημητρακό του Αρχιμήδη και της Μαρίας.
Τον Σεπτέμβριο του 1940 ο Στάθης ο Δημητρακό ς , λίγους μήνες μετά το γάμο τους. επιστρατε ύτηκε ως έφεδρος για εκπαίδευσ η στα νέα όπλα, λοχίας  στο 7ο Σύνταγμα Πεζικού Χαλκίδας.
Πολύ σύντομα βρέθηκε από την αρχή του πολέμου στις πρώτες γραμμές του μετώπου.



Το 7ο Σύνταγμα Πεζικού μεταφέρθη κε σιδηροδρο μικώς από την Χαλκίδα  στην Καλαμπάκα στα μέσα του Οκτώβρη  και την 28η Οκτωβρίου 1940 ήταν στο Καστράκι της Καλαμπάκα ς.
Από το Καστράκι της  Καλαμπάκα ς ξεκίνησε το 7ο Σύνταγμα Πεζικού την 28η Οκτωβρίου για την αντιμετώπ ιση των Ιταλικών δυνάμεων εισβολής. Έλαβε μέρος στις μάχες της Πίνδου (Σαμαρίνα, Δίστρατο,Σμόλικας), όπου οι Έλληνες στρατιώτε ς ανέκοψαν τους Αλπίνι (Αλπινιστέ ς) της  Μεραρχίας Τζούλια.

Το 7ο Σύνταγμα Πεζικού συνέχισε τον αγώνα στην Πίνδο εναντίον της Ιταλικής εισβολής, όπου οι ελληνικές δυνάμεις απώθησαν τον εισβολέα.
Από τα μέσα του Νοέμβρη - 14 Νοεμβρίου 1940 και μετά - αρχίζει η ελληνική αντεπίθεσ η και η προέλαση στην Αλβανία.
Το 7ο Σ.Π συμμετείχ ε σε επιθετικέ ς επιχειρήσ εις.
Στις 23/12/1940 άρχισε η επίθεση των ελληνικών μονάδων για την κατάληψη του στενωπού της Κλεισούρα ς.
Έπεσε την πρώτη ημέρα της επίθεσης  στη θέση Κούκιαρι (αντέρεισμ α) Ν/Α της Κλεισούρα ς (23/12/1940), ξημερώνον τας παραμονή των Χριστουγέ ννων.

Πριν την αναχώρησή του για το μέτωπο η Ελευθερία είχε μείνει έγκυος και γέννησε την κόρη τους την Μαρία.
Η Ελευθερία ποτέ δεν είδε τον άνδρα της και η Μαρία δεν γνώρισε ποτέ τον πατέρα της.

Η Ελευθερία στάθηκε και αυτή ηρωΐδα και αφιέρωσε όλη τη ζωή της της στο να μεγαλώσει την κόρη της.
Ήταν μάνα, ήταν και πατέρας.
Στάθηκε σε όλη της τη ζωή αλληλέγγυ α στους δικούς της ανθρώπους, αλλά και σε όλους όσους είχαν ανάγκη.
Άνθρωπος που πρόσφερε πάντα απλόχερα όσα είχε και δεν είχε.
Καλή χριστιανή, καλή νοικοκυρά, καλή γυναίκα.

Η ζωή της ανταπέδωσ ε αρκετά από όσα έδωσε. 
Η κόρη της παντρεύτη κε έναν πολύ καλό άνθρωπο, τον Κώστας Κόλλια με καταγωγή από την Κάρυστο.
Ευτύχησε να χαρεί δύο εγγόνια και δύο δισέγγονα .
Ο μεγάλος εγγονός της είναι ο Βαγγέλης Κόλλιας.
Ο μικρός εγγονός της πήρε το όνομα του παππού του και ονομάστηκ ε Στάθης.

Η θεία Ελευθερία στάθηκε μια πραγματικ ή ηρωΐδα της ζωής.
‘Εμεινε χήρα από είκοσι χρονών.
Οι επιστολές από το Μέτωπο είναι συγκλονισ τικές.
Η Ελευθερία φύλαξε σε όλη της ζωή τα γράμματα από το μέτωπο που της έστελνε ο άνδρας της ως ιερά κειμήλια.

http://www.triglianoi.gr/index.php?topic=562.0


Δεν ξαναντρεύ τηκε και αφιερώθηκ ε στην κόρη της και την οικογένει ά της.
Είδε εγγόνια και δισέγγονα .
Κρατούσε πάντα τις τριγλιανές παραδόσει ς και τα έθιμα.
Είχε την παντοτινή καλοσύνη μιας τριγλιανή ς αλληλέγγυ ας γυναίκας
Έζησε ενενήντα εννιά χρόνια.

Αιωνία της η Μνήμη
Αλησμόνητ η


Ο ανιψιός της Στάθης Δημητρακό ς
3
Εκδηλώσεις Τριγλιανών / ΜΠΑΣΚΕΤ ΤΡΙΓΛΙΑ ΡΑΦΗΝΑ
« Τελευταίο μήνυμα από Μέλος Φόρουμ στις 03 Ιούλιος 2019, 12:00:44 μμ »
https://www.facebook.com/kokkalasalekos/media_set?set=a.1129784553883457&type=3

ΑΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝ ΟΥΠΟΛΗΣ - ΑΟΚ
Κωνσταντί νος Δουβίτσας
Γιώργος Κατσαρώνη ς
Νίκος Κληρόπουλ ος
Μάνος Κληρόπουλ ος
Αναστάσιο ς Καραγιάνν ης
Μιχάλης Πατελάρος
Αγγελος Πατελάρος
Προπονητή ς: Γιώργος Στεφανής

Για τον Αργοναύτη ς Τριγλίας Ραφήνας αγωνίστηκ αν οι
Ευάγγελος γιαννελης, γκιουλμαλ ογλου Γιώργος, σαντορινα ιος Παναγιώτη ς, Παναγιάρη ς βαγγελης, Γιούλης Γιάννης, Αλεξάκης Στέφανος, μπασουλας Γιάννης, Καραγιάνν ης Μάρκος, ταλαδιανό ς Αλέξανδρο ς και ο Βαγγέλης Φρίγγης

Μετά το 1963 είναι η πρώτη φορά που έρχεται νεολαία της Ραφήνας στην Τρίγλια
μια ώραια συνάντηση των τριών ομάδων Μπάσκετ παίδων στο κλειστό γυμναστήρ ιο της Νέας Τρίγλιας

Γιώργος Κικής Ευχαριστο ύμε τους αδερφούς Τριγλιανο ύς για την φιλοξενία και την οργάνωση. Ευχαριστο ύμε τον Α.Ο. Καλλιτεχν ούπολης, που ταξίδεψε μαζί μας και ένωσε την αγάπη του με τις δυο Τριγλιανέ ς ομάδες. Τέλος ευχαριστο ύμε τους αθλητές όλων των ομάδων, οι οποίοι έδειξαν ήθος και επαγγελμα τισμό σε όλες τους τις παρουσίες . Συγχαρητή ρια στους Προέδρους, τους προπονητέ ς, αλλά και στους γονείς που μεγαλώνου ν τέτοια παιδιά. Η αρχή έγινε και περιμένου με την συνέχεια με ανυπομονη σία

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙ Α ΚΟΚΚΑΛΑΣ ΑΛΕΚΟΣ
4
Κώδικας Πρακτικών Παλιάς Τρίγλιας - Ιστορίες / Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ και το Μεταξουργείο στην Τρίγλια
« Τελευταίο μήνυμα από Μέλος Φόρουμ στις 01 Ιούλιος 2019, 05:42:13 μμ »
Στους Κώδικες της Τρίγλιας, που φυλάσσοντ αι στα Γενικά Αρχεία του Κράτους, κρύβονται μικρές ή μεγάλες ιστορίες που σπάνια έρχονται στην επιφάνεια . Είναι σε όλους γνωστό ότι, ο Χρυσόστομ ος, Μητροπολί της Δράμας το 1907, εξορίστηκ ε στη γενέτειρά του την Τρίγλια και δραστηριο ποιήθηκε προτείνον τας και υλοποιώντ ας πολλά έργα που άφησαν εποχή. Το πρώτο σχέδιο που πρότεινε στους συμπολίτε ς του ήταν η δημιουργί α Μεταξουργ είου, που θα είχε στόχο αφενός την παραγωγικ ή απασχόλησ η των νεαρών Τριγλιανώ ν κοριτσιών στη γενέτειρά τους αντί να φεύγουν σε άλλες πόλεις, ως υπηρετικό προσωπικό, αφετέρου την προώθηση της ιδέας του συνεταιρι σμού στην Τρίγλια, ως εργαλείου για την εμπορική ανάπτυξή της.

Στο πρακτικό της 8.11.1907 (Κώδικας Πρακτικών, σελ. 34) έχει καταγραφε ί αναλυτικά η εισήγηση του Χρυσόστομ ου και η σχετική απόφαση:

Εν Τριγλία σήμερον ογδόη του μηνός Νοεμβρίου ημέραν Πέμπτη … των παμμεγίστ ων Ταξιαρχών του έτους χιλιοστού εννεακοσι οστού εβδόμου κατά πρόσκλησι ν του μητροπολί του Δράμας Χρυσοστόμ ου συμπολίτο υ ημών παρεπιδημ ούντος ενταύθα δια τας εν Μακεδονία καιρικάς του Έθνους περιστάσε ις και υπό την προεδρεία ν αυτού συνελθόντ ες εν τη αιθούση της Εφοροδημο γεροντίας οι υποφαινόμ ενοι πρόκριτοι της κοινότητο ς και ακροασάμε νοι των λόγων της αυτού Σεβασμιότ ητος ειπόντος ότι «Μετά εικοσιπεν ταετίαν επανερχόμ ενος εις την γενέτειρα ν δεν βλέπω την εν αυτή εμπορικήν πρόοδον εις το ευάρεστον εκείνο σημείον εις το οποίον πάντες οι καλοί πολίται επιθυμούμ εν να βλέπωμεν την πατρίδα και ευρίσκων τους λόγους της τοιαύτης εμπορικής στασιμότη τος την έλλειψιν πνεύματος συνεταιρι κού δια το οποίον απεδείχθη ότι τα μικρά γίγνονται μεγάλα και προοδεύου σι εμπορικώς και βιομηχανι κών αι κοινότητε ς όταν μάλιστα τύχη και εν τη ημετέρα πατρίδι και η πρώτη ύλη και η πρώτη δύναμη να ευρίσκετα ι άφθονος εν τω τόπω προτείνει όπως εάν θέλουσι οι πρόκριτοι της πατρίδος να σχηματισθ ή μετοχική εταιρεία  προς ίδρυσιν μεταξουργ είου αφού και η μέταξα καλλιεργε ίται άφθονος εν τω τόπω και εργατικαί χείρες δεν ελλείπουσ ιν και αι οποίαι ελλείψει εργασίας εκπατρίζο νται προς βλάβην γενικήν του τόπου και εκεί μακράν της επαγρυπνή σεως των γονέων πολλούς ηθικούς κινδύνους διατρέχου σι» μετ’ ανταλλαγή ν σκέψεων παμψηφεί ενέκριναν το πρακτικόν και ωφέλιμον της προτάσεως της αυτού Σεβασμιότ ητος και απεφάσισα ν την ίδρυσιν του εν λόγω μεταξουργ είου δια μετοχών εις ας καλούνται να λάβωσιν μέρος οι φιλοπάτρι δες και φιλοπρόοδ οι κάτοικοι της κοινότητο ς. Μετά την κατ’ αρχήν έγκρισιν της προτάσεως συσκέψεως γενομένης ανά μέσον των πρώτων ιδρυτών της εν λόγω μετοχικής εταιρείας ενεκρίθη όπως εκδοθώσι εκατόν μετοχαί προς είκοσι και πέντε λίρας Οθωμανικά ς εκάστη  αίτινες άμα καλυφθώσι θα κανονίσωσ ι την περαιτέρω πορείαν περί του πόσα τοις εκατόν θα προπληρωθ ώσι προς έναρξιν της οικοδομής του κτιρίου.
Επί τούτοις εγένετο το παρόν πρακτικόν και υπεγράφη υπό Κ. Κονδυλένι ου μετά δηλώσεως και του ποσού δια το οποίον έκαστος ….

(σ.σ. ένα τμήμα της σελίδος είναι σκισμένο και δεν φαίνονται αφενός το τέλος της προηγούμε νης φράσης αφετέρου τα ονόματα των 4 πρώτων πολιτών που δήλωσαν την αγορά 10 μετοχών της υπό ίδρυση νέας εταιρείας . Από την πρώτη επιστολή Χρ. Μουμτζή, που αναφέρετα ι στη συνέχεια, προκύπτει ότι ο πρώτος που δήλωσε την αγορά 10 μετοχών ήταν ο Μητροπολί της Δράμας Χρυσόστομ ος)

   




Αδελφοί Καβουνίδο υ
Κ. Κονδυλένι ος, Στ. Μποτός
Αρμόδιος Στέργιος
Κωστάκις Μακασίκης
Ν. Παπαδόπου λος
Ηρακλής Ιω. Παπαρουτζ η
Δ. Καλπάκη
Βασιλάκης Διαμαντίδ ης
Αναστάσης Ι. Παρου…   
Φίλιππος Σ. Καρο…
Αναστάσιο ς Α. Τατάβλαλη ς
Ιορδ. Σ. Πετράκογλ ου   
Σοφία Αθ. Γιαζητζόγ λου
Ζαφείρης Αθ. Γιαζητζόγ λου
Αναστασία Αθ. Γιαζητσόγ λου
Θεοδόσιος Ευγ? Νεράτζης
Κωνσταντί νος Ιορδ. …Αναστάση
Αναστάσης Βελισάρης
Αθανάσιος Αποστόλου
Ζαφείριος? Χ. Κλήκογλου?
Ιωάννης Κρυσταλίδ ης
Κων/νος ??. Στέργιος
Αν… Χ Προπ…
Μετοχών
μετοχ δέκα
μετοχ. δέκα
Μετοχές Δέκα
Μετοχάς δέκα
τέσσαρες
τέσσαρες συν μια
Μία
Μία
Μία
Μία
δύο
Μία
2
πέντε
Μία
δύο








Δεν Δέχεται
Μετοχήν Μίαν
τέσσαρες
Αρ.
10
10
10
10
4
5
1
1
1
1
2
1
2
5
1
2
2
1
1
1
1
1
2
2
0
1
4
    Σύνολο



40

















73




82



Η δράση και τα έργα του Χρυσόστομ ου στην Τρίγλια, στην περίοδο 1907-1909, περιγράφο νται αναλυτικά και γλαφυρά στις συχνές επιστολές του Χριστόφορ ου Μουμτζή προς το γιο του Αλέξανδρο, που εργαζόταν στο Βουκουρέσ τι (Τριγλιανό Χρονικό), πολύ περισσότε ρο λόγω της φιλικής σχέσης του με τον Χρυσόστομ ο. Στην από 27.11.190 7 επιστολή του (Τριγλιανό Χρονικό, σελ. 84), ο Χρ. Μουμτζής περιγράφε ι τα πρώτα έργα του Χρυσόστομ ου στην Τρίγλια και συγκεκριμ ένα:

… Από την αρχήν της ενταύθα ελεύσεώς του η Α.  Πανιερότη ς δύο μεγάλα έργα ευχάριστα και ωφέλιμα υπό ηθικήν, εθνικήν και πατριωτικ ής αξιοπρεπε ίας έποψιν έβαλλεν εις ενέργειαν και πυρετοδώς εργάζεται εν συχναίς και γενικαίς συνελεύσε σι εν τε τη Σχολή (Μητροπόλε ι) και συμβουλεύ ων τους κατοίκους, και εν αυτή χωριστά εργάζεται μετά της εφορίας αυτής προς πραγματοπ οίησιν αυτών – η εφορία αποτελείτ αι υπό των κ.κ. Κονδιλένι ου ιατρού, Νικολάκη [Παπαδόπουλου] φαρμακοπο ιού, Σωκράτους Καλεμκερή και τριών ετέρων. Πρώτον ενήργησεν την εξ 100 αρ. μετοχών ανά 25 λίρας εκάστην προς ανέγερσιν ενταύθα μεταξουργ είου προς απαλλαγήν ηθικής καταπτώσε ως αρκετών του Τόπου κορασίων, τα οποία αναγκάζον ται ως υπηρέτρια ι να μεταβαίνω σι εις Κων/πολιν και αλλαχού. Αι μετοχαί ελήφθησαν εντός ολίγου υπό των ευκαταστά των ανά μίαν, ανά δύο και πλέον, αφού πρώτος ο ίδιος Αγ. Δράμας έλαβε δια λογαριασμ όν του 10 μετοχάς, και ευρεθέντο ς πρώτον καταλλήλο υ γηπέδου θ’ αρχίση κατά την άνοιξιν η ανέγερσις αυτής”.

Στην από 7.3.1908 επιστολή του Χρ. Μουμτζή προς το γιο του Αλέξανδρο (Τριγλιανό Χρονικό, σελ. 96) περιγράφε ι την ανεπιτυχή έκβαση αυτού του σχεδίου και οράματος του Χρυσόστομ ου και συγκεκριμ ένα:

… Αλλά τούτων τινά έργα χρήζουσι βοηθείας, συμπράξεω ς και υποστηρίξ εως εκ μέρους των ενταύθα ευκαταστά των των και τα πρώτα φερόντων συμπολιτώ ν, αλλ’ ούτοι ευρίσκοντ αι μακράν φιλοπατρι ωτικών αισθημάτω ν μη ανταποκρι νομένων εις τα του Αγ. Δράμας. Ταύτα δε λέγων εννοώ την δια μετοχών ανέγερσιν μεταξουργ είου περί του οποίου ακροθιγώς ποιήσαι εν τη επιστολή σου λόγον. Η ανέγερσις τοιούτου ενταύθα εργοστασί ου πράγματι μέγα υπό πολλάς επόψεις καλόν θα εγίνετο εις τον Τόπον, αλλ’ ως φαίνεται η επιχείρησ ις αύτη θα ναυαγήση και τας αιτίας εξ ων θα προκύψη η αποτυχία θα σε τας γνωρίσω δι’ άλλης επιστολής μου …”.

Στις επόμενες επιστολές του Χρ. Μουμτζή δεν γίνεται αναφορά στο σχέδιο ανέγερσης μεταξουργ είου, που σημαίνει ότι, τελικά, ναυάγησε, ίσως, από την απροθυμία αυτών που δήλωσαν τη συμμετοχή τους στην αγορά μετοχών της εταιρείας να καταβάλλο υν τα αντίστοιχ α ποσά για την υλοποίηση του έργου.
5
Κώδικας Πρακτικών Παλιάς Τρίγλιας - Ιστορίες / Η παράδοση του Ναού της Ευαγγελίστριας (Fatih Camii)
« Τελευταίο μήνυμα από Μέλος Φόρουμ στις 27 Ιούνιος 2019, 07:16:31 μμ »
Στους Κώδικες της Τρίγλιας, που φυλάσσοντ αι στα Γενικά Αρχεία του Κράτους, κρύβονται μικρές ή μεγάλες ιστορίες που σπάνια έρχονται στην επιφάνεια . Μία από τις παλιές εκκλησίες της Τρίγλιας είναι ο Ναός της Ευαγγελίσ τριας, γνωστός ως Μονή Χηνολάκου ή Άγιος Στέφανος, που ιδρύθηκε το 720 μ.Χ., είναι το μόνο κτίριο που διασώθηκε από το σύνολο των κτιρίων της Μονής, και λειτούργη σε ως εκκλησία και κατά τη διάρκεια της Οθωμανική ς Αυτοκρατο ρίας, από το 1337, οπότε κατέλαβαν οι Οθωμανοί την Τρίγλια, μέχρι το 1661, οπότε μετατράπη κε σε μουσουλμα νικό τέμενος (Fatih Camii).

Από το 1661 και μέχρι το 1921 το κτίριο της εκκλησίας λειτούργη σε ως τέμενος με τις τροποποιή σεις και αλλαγές που έκαναν οι Οθωμανοί και τον Ιούλιο 1921 παραδόθηκ ε από την Τουρκική διοίκηση στην Εφοροδημο γεροντία, σύμφωνα με το ακόλουθο πρακτικό (Κώδικας πρακτικών, σελ. 365),

Ιστορικόν Πρακτικόν παραδόσεω ς
Υπό των Οθωμανών Τριγλίας της ιστορικής βυζαντινή ς Εκκλησίας Ευαγγελισ τρίας ήτις προ πολλών ετών εν σκοτεινοί ς χρόνοις  δουλείας είχε μεταβληθε ί εις τέμενος.
Τριγλία τη 14 Ιουλ. 921


Ακολουθού ν τα ονόματα και οι υπογραφές των παρόντων
Κ. Κονδυλένι ος, πρόεδρος, Αλέξανδρο ς Καστραντώ νης, Γεώργιος Α. Τακάς, Νικόλαος Κ. Καλπάκης, Απόστολος Κ. Δ. Παναγιώτο υ, Κ. Λουτζίδης, Στέφανος Πετρίδης, Μ.Α. Παπαλεξαν δρής, Βασίλειος Ε Γκικάδης, Αναστ. Ν. Πόλκας και Αρμόδιος Ι. Στέργιος.

και το ίδιο πρακτικό στην Τουρκική (Αραβική) και υπογράφετ αι από τους εκπροσώπο υς της τότε παροικίας, όπως φαίνεται στο ακόλουθο απόσπασμα της σελίδας 365.



Στο βιβλίο «ΔΙΑΦΟΡΑ-Σημειώσεις του Ηρ. Τσίτερ», επιμέλεια Εριφύλης Κοντοπούλ ου, εκδόσεις ΠΑΚΕΘΡΑ, Ξάνθη 2006, σελ. 202, έχει δημοσιευτ εί το ακόλουθο σημείωμα του Ηρακλή Τσίτερ, για την επίσκεψη του βασιλέως Κωνσταντί νου, του Μητροπολί τη Σμύρνης Χρυσοστόμ ου και άλλων επισήμων στο ναό της Ευαγγελίσ τριας:

"26 7/βρίου 1921, Ηρακλής Α. Τσίτερ

Την 5ην 7/βρίου 1921 ήλθεν προ μεσημβρία ς εκ Σμύρνης η Αυτού Σεβασμιότ ης ο Άγιος Σμύρνης κ. Χρυσόστομ ος, την αυτήν ημέρα μετά μεσημβρία ν μάς επεσκέφθη και ο Βασιλεύς Κωνσταντί νος μετά του Διαδόχου Γεωργίου και του αδελφού του Πρίγκηπος Νικολάου, του Υπουργού των Στρατιωτι κών κ. Θεοτόκη και του επιτελείο υ των δι’ αυτοκινήτ ου, κατευθυνθ είς απ’ ευθείας εις τον πανάρχαιο ν Ναόν Ευαγγελισ τρίας (Τζαμί), εν ω συνιστήθη μετά του Αγίου Σμύρνης, επιθεωρήσ ας επί μιαν ώραν τον ναόν, ο λαός εξερράγη εις ζητωκραυγ άς
”.

Ο Θανάσης Πιστικίδη ς περιγράφε ι στο βιβλίο του «Τρίγλια Βιθυνίας-Οι χαμένες Πατρίδες», (σελ. 67), την υποδοχή του Ελληνικού στρατού στην Τρίγλια και τα επεισόδια στο μιναρέ του τζαμιού:
… Έλληνες στρατιώτε ς ιππείς πατούν το Τριγλιανό χώμα. Έρχονται από την κατεύθυνσ η της Πανόρμου – Αρτάκης αρκετές μέρες πριν καταληφθε ί η Προύσα ακόμη. Στο Σεργί τους υποδέχοντ αι οι δημογέρον τες, ο κλήρος, οι δάσκαλοι, κι οι μαθητές, όλη η Τρίγλια…. Ο ενθουσιασ μός φέρνει το κέφι, το κέφι θέλει ούζο κι αρχίζει όλο το χωριό και προπάντων οι νέοι άνδρες να πίνουν και να διασκεδάζ ουν, και όταν το κέφι κορυφώνετ αι δεν απέχει πολύ από τρέλα. Μερικοί ντεληφυσέ κηδες ή ντεληκανή δες παίρνουν τα όπλα τους και βάζουν σημάδι το μισοφέγγα ρο πάνω στο μιναρέ του τζαμιού, το χτυπούν αμέσως και το ρίχνουν με τις πρώτες βολές, παρά τις συστάσεις του Δημάρχου και των φρονιμότε ρων ότι αυτό δεν είναι σωστό. Άλλος πιο ντεληφυσέ κης δεν του έφθανε το ρίξιμο του μισοφέγγα ρου από τη σφαίρα, ανέβηκε στην κορυφή του μιναρέ και γκρέμισε τελείως τη βάση του και την κορυφή του μιναρέ. Οι Τούρκοι λουφάζουν, παρακολου θούν τα γεγονότα χωρίς να’ ναι σε θέση φυσικά ν’ αντιδράσο υν. Πολλοί ερίζουν ποιος ήταν ο καλός σκοπευτής . Οι Τούρκοι όμως τον είχαν εντοπίσει, ήταν ο Βασίλης Κολυβίδης, που έριξε με τ’ όπλο στο μισοφέγγα ρο κι αυτός που γκρέμισε την κορυφή του μιναρέ ήταν ο Αντώνης ο Λέου ή Κούκος”.

Έξι μήνες μετά την παράδοση του Ναού της Ευαγγελίσ τριας (Κώδικας Πρακτικών, σελ. 388) συντάχθηκ ε πρακτικό για τη σφράγισή του:
Σήμερον 23 του μηνός Ιανουαρίο υ 1922 συνελθούσ ης της Εφοροδημο γεροντίας ο Πρόεδρος αυτής ανεκοινώσ ατο ότι χθες περί ώραν τρίτην 22 του μηνός ο Πολιτικός Διοικητής της υποδιοική σεως Μουδανίων κ. Παχνός μετά του Οικονομικ ού Επόπτου κ. Σκαπέτσου ως και του Υπασπιστο ύ της Βάσεως κ. Ασλάνη αφικόμενο ι ενταύθα προσεκάλε σαν αυτόν ίνα παραστή εις την σφράγισιν του Ναού της Μονής των Χηνολάκων Ευαγγελισ τρίας και ότι ούτος υπήκων ανωτέρα διαταγή της Υπάτης Αρμοστίας παρέστη εις την σφράγισιν του Ναού όστις είναι ήδη σφραγισμέ νος….
Εν Τριγλία τη 23 Ιανουαρίο υ 1922,

Η Εφοροδημο γεροντία, Κ. Κονδυλένι ος, Β.Χ Βασιλειάδ ης, Γεώργιος Α. Τακάς, Αρμ. Στέργιος, Α. Μαστραντώ νης, Γεώργιος Α. Κασούρης
”.

Όπως είναι γνωστό, μετά τη μικρή αυτή χρονική αλλαγή στη διοίκηση, και όχι στη χρήση, του Ιερού Ναού της Ευαγγελίσ τριας, το ιστορικό αυτό Βυζαντινό μνημείο του όγδοου αιώνα παραμένει ενεργό και συνεχίζει να λειτουργε ί ως τέμενος (Fatih Camii) στην Τρίγλια.

6
Α.Ο.Τ Ραφήνας / Ανακοίνωση Δ.Σ. του Α.Ο. Τριγλίας Ραφήνας
« Τελευταίο μήνυμα από Μέλος Φόρουμ στις 20 Ιούνιος 2019, 03:38:32 μμ »
Μετά από συνεδρίασ η των μελών του Δ.Σ. του Α.Ο. Τριγλίας Ραφήνας, τα οποία εκλέχθηκα ν στις εκλογές της 13/06/2019, το νέο Δ.Σ. του συλλόγου μας έχει ως εξής:

Πρόεδρος: Χαχολάκης Γεώργιος
Αντιπρόεδ ρος: Αραπκιλής Σάββας
Γενικός Γραμματέα ς: Κοζής Κωνσταντί νος
Ταμίας: Δήμας Παναγιώτη ς
Γενικός Αρχηγός: Περικλέου ς Ηλίας
Αναπληρωτ ής Γραμματέα ς: Παπαθανασ ίου Νικόλαος
Αναπληρωτ ής Ταμίας: Σαράκης Θεόδωρος
Αναπληρωτ ής Γενικός Αρχηγός: Βουρδέρης Παναγιώτη ς
Υπεύθυνος ΕΠΟ/ΕΠΣΑΝΑ: Βρετζάκης Ελευθέριο ς
Μέλη: Μπισμπιρο ύλας Κωνσταντί νος, Γερακάκης Στέφανος

Επιτροπή ανδρικής ομάδας και μεταγραφώ ν: Χαχολάκης Γεώργιος, Περικλέου ς Ηλίας, Βουρδέρης Παναγιώτη ς
Επιτροπή Ακαδημιών: Βρετζάκης Ελευθέριο ς, Γερακάκης Στέφανος, Παπαθανασ ίου Νικόλαος, Σαράκης Θεόδωρος, Κοζής Κωνσταντί νος

Το Δ.Σ. του Α.Ο. Τριγλίας Ραφήνας ανακοινών ει την παραμονή και για την επόμενη αγωνιστικ ή χρονιά του κ. Ασλάνογου Στάθη, ως τεχνικού της ανδρικής ομάδας.

Κύριο μέλημα του Δ.Σ. Του Α.Ο. Τριγλίας Ραφήνας είναι να συνεχισθε ί και φέτος το περυσινό μοντέλο που παρουσίασ ε η ομάδα μας, δηλαδή η προώθηση νέων παικτών από τις ακαδημίες του συλλόγου, όπου με την βοήθεια και την στήριξη κάποιων έμπειρων ποδοσφαιρ ιστών, θα δημιουργή σουν ένα δυνατό και αξιόμαχο σύνολο.
Αυτό όμως δεν θα το πετύχουμε χωρίς την βοήθεια των ραφηνιωτώ ν φιλάθλων, όπου τους ζητάμε στην φετινή χρονιά να είναι ακόμη πιο κοντά στην ομάδα μας.

Τέλος με ιδιαίτερη χαρά ανακοινών ουμε ότι και την φετινή αγωνιστικ ή χρονιά θα είναι μαζί μας ο Χρήστος Μουστόγια νης, ο οποίος συμφώνησε με την διοίκηση του συλλόγου να είναι για ένα ακόμη χρόνο κάτοικος Ραφήνας.

7
Κώδικας Πρακτικών Παλιάς Τρίγλιας - Ιστορίες / Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ και το Ηρώο πεσόντων στην Τρίγλια
« Τελευταίο μήνυμα από Μέλος Φόρουμ στις 19 Ιούνιος 2019, 08:58:43 πμ »
Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜ ΟΣ και το Ηρώο πεσόντων στην Τρίγλια
(επιμέλεια Μάκη Αποστολάτ ου, Ιούνιος 2019)

Στους Κώδικες της Τρίγλιας, που φυλάσσοντ αι στα Γενικά Αρχεία του Κράτους, κρύβονται μικρές ή μεγάλες ιστορίες που σπάνια έρχονται στην επιφάνεια . Είναι σε όλους γνωστό ότι, ο Χρυσόστομ ος, Μητροπολί της Δράμας μέχρι το 1910 και Μητροπολί της Σμύρνης μέχρι το σφαγιασμό του από τους Τούρκους το 1922, πρωτοστάτ ησε σε ιδέες, οράματα και κατασκευέ ς στη γενέτειρά του Τρίγλια, μερικά από τα οποία διατηρούν ται και σήμερα, όπως το μεγαλοπρε πές κτίριο των νέων Σχολείων και ο αναλημματ ικός τοίχος του νέου Νεκροταφε ίο.

Μια από τις ιδέες του, μετά την ήττα της Τουρκίας το 1918, ήταν η ανέγερση, με δαπάνες του, ενός Ηρώου στην Τρίγλια, στη μνήμη των Τριγλιανώ ν πεσόντων στον απελευθερ ωτικό πόλεμο της Μ. Ασίας. Στον Κώδικα Πρακτικών (427) της Τρίγλιας έχουν καταγραφε ί δύο πρακτικά που έχουν σχέση με την επιλογή του χώρου ανέγερσης του Ηρώου και τις σχετικές διαδικασί ες που προηγήθηκ αν, για την εξαγορά οικοπέδων απέναντι από το χώρο του μνημείου.

Ο χώρος που είχε επιλεγεί για την ανέγερση του μνημείου ήταν μεταξύ της εκκλησίας του Αγ. Γεωργίου κάτω και του Τουρκικού Δοικητηρί ου (Hükümet ), στο δυτικό άκρο της σημερινής πλατείας με το άγαλμα του Ατατούρκ (Çocuk Parkı), στον κεντρικό δρόμο της Τρίγλιας (Iskele Cad), κοντά στην παραλία. Επειδή, όμως ο χώρος αυτός ήταν περιορισμ ένος, απαιτήθηκ ε η εξαγορά οικοπέδων που βρισκόντο υσαν απέναντι, ως περιβόλου .

Στο πρακτικό της συνεδρίασ ης της Εφοροδημο γεροντίας της 10.9.1921 (Κώδικας Πρακτικών, σελ. 373) περιγράφε ται η μεταβίβασ η του οικοπέδου για το σκοπό αυτό: “Δια του παρόντος εγγράφου δήλον γίνεται ότι, ανεγειρομ ένου του Ηρώου δια τους εκ Τριγλίας εν τω πολέμω τούτω πεσόντας επί του χώρου μεταξύ της Ι. Εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου και του Διοικητηρ ίου Τριγλίας, επειδή ο χώρος του οικοπέδου όπου ήτο ποτέ η οικία Χαμσή, ήτο απαραίτητ ος δια τον περίβολον του μνημείου, ο κληρονόμο ς του χώρου τούτου Επιφάνης Μαμελεμτζ ής εζήτησεν εις αντάλλαγμ α του οικοπέδου τούτου το οικόπεδον το εν τη ενορία του Αγίου Ιωάννου ανήκον τω συμπολίτη ημών κ. Ηρακλή Μπαμπαρου κτσή γειτνιάζο ν προς τας οικίας των Γ. Γκέτζου, Χατζή, Άκαλου, Γ. Κεφαλά, Ευλαλίας Μαμελετζή και δρόμον. Ο κ. Ηρακλής χάριν του Ηρώου και της πατρίδος προσηνέχθ η προθύμως και παρέδωκε λόγω πωλήσεως το ως άνω οικόπεδόν του ανήκον αυτώ το μεν εκ κληρονομί ας πατρογονι κής το δε εξ αγοράς παρά του αδελφού του εις τον εν λόγω Επιφάνη Μαμελετζή ν, ον και κατέστησε κύριον απόλυτον και ιδιοκτήτη ν του οικοπέδου του, το δε ως αντάλλαγμ α ληφθέν παρ’ αυτού οικόπεδον του Επιφάνη Μαμελετζή το εδώρησε φιλογενώς και γεναιοφρό νως χάριν του ως άνω ιερού πατριωτικ ού σκοπού και έργου. Και ούτως ο μεν ιερός Ναός του Αγίου Γεωργίου και το Ηρώον είνε κύριοι του ποτε οικοπέδου του Μαμελετζή, ο δε Επιφ. Μαμελετζή ς κύριος του οικοπέδου του κ. Ηρακλέους Μπαμπαρου κτσή. Και εις ένδειξιν εγένετο εν τω παρόντι κώδικι η παρούσα πράξις, υπογραφεί σα παρά των ενδιαφερο μένων και παρά της Εφοροδημο γεροντίας Τριγλίας και επικυρωθε ίσα και υπό του συμπολίτο υ ημών Μητροπολί του Σμύρνης Χρυσοστόμ ου. Εν Τριγλία τη 10 7βρίου 1921.” Ακολουθού ν οι υπογραφές αφενός των συμβαλλομ ένων Ηρακλή Ιω. Παπαροκτσ ή, Επιφάνη Χ. Μαμελετζή και Ευλαλίας Μαμελετζή αφετέρου των μελών της Εφοροδημο γεροντίας Γ. Χ. Βασιλειάδ η, Γεωργ. Α. Τακά, Αρμοδίου Στεργίου και Κ. Κονδυλένι ου.

Λίγους μήνες αργότερα, στο πρακτικό της 23.1.1922 (Κώδικας Πρακτικών, σε. 376) αναγράφετ αι η παραχώρησ η και άλλου οικοπέδου, με την ανταλλαγή ελαιοτοπί ου στη θέση Ρυακιά, αλλά και την προσθήκη και άλλου ελαιοκτήμ ατος στη θέση Φαγομόδι. Συγκεκριμ ένα: “Η Εφοροεπιτ ροπή Τριγλίας λαβούσα υπ’ όψιν το πωλητήριο ν της Γεσθημανή ς Αναστασίο υ Μπαρμπή το επισυνημμ ένον ώδε, δι ου πωλεί και εκχωρεί το αναλογούν αυτή μερίδιον εκ της πατρογονι κής της οικίας του μακαρίτου Διολόγλου, της κειμένης εις την είσοδον της Ι. Εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου και χρησιμοπο ιηθείσης … δια τον κήπον του «Ηρώου» εις την Αικατερίν ην Γρηγορίου Καραγιανν άκογλου και συνεννοηθ είσα μετά της εν λόγω Αικατερίν ης, εκχωρεί αυτή αντί του μεριδίου τούτου, το οποίον εχρησιμοπ οίησε δια το «Ηρώον» εις την εν λόγω Αικατερίν ην το εις θέσιν Ρυακιά ελαιοτόπι ον με γείτονας Γ. Παπαζωη, Δ, Νανάη, Αντ. Αβραμελά και δρόμον. Εν Τριγλία τη 23 Ιανουαρ. 1922,
Η Εφοροδημο γεροντία, Κ. Κονδυλένι ος, Αρ. Στέργιος, Γεώργιος Α. Τακάς,
Υ.Γ. Προς τούτοις απέναντι του άνω γεγραμμέν ου οικοπέδου εκχωρείτα ι και το εις θέσιν «Φαγομόδι» ελαιόκτημ α όσον εστί και συνορευόμ ενον μετά των κτημάτων Δημητρίου Πεπώνη, Χρυσού Γκίτζι και δρόμου.
Εν Τριγλία τη 23/1/1922, Η Εφοροδημο γεροντία, Κ. Κονδυλένι ος, Γεώργιος Α. Τακάς, Αρ. Στέργιος
”.

Τα αποκαλυπτ ήρια του Ηρώου έγιναν την Κυριακή 26 Σεπτεμβρί ου 1921, από τον Χρυσόστομ ο, Μητροπολί τη Σμύρνης, λίγες μέρες μετά τη σύνταξη του πρώτου πρακτικού, και το μνημείο αλλά και όλη η εορτή, η τελετή και τα γεγονότα περιγράφο νται αναλυτικά στην με ίδια ημερομηνί α σημείωση του Ηρακλή Α. Τσίτερ, που δημοσιεύτ ηκε στο βιβλίο «ΔΙΑΦΟΡΑ-Σημειώσεις του Ηρ. Τσίτερ», επιμέλεια Εριφύλης Κοντοπούλ ου, εκδόσεις ΠΑΚΕΘΡΑ, Ξάνθη 2006, σελ. 193-202, και στη σελ. 194 έχει δημοσιευτ εί η φωτογραφί α του Ηρώου.



“Την Κυριακήν 26 7/βρίου 1921  η κωμόπολις ημών ήγε εορτήν πρωτοφανή εις τα χρονικά αυτής, ετελούντο αποκαλυπτ ήρια του Ηρώου του ανεγερθέν τος δαπάναις της Αυτού Σεβασμιότ ητος παρά το προαύλιον του Ναού του Αγίου Γεωργίου κάτω. Η απλότης, η χάρις του και η κομψότης του μνημείου ενέχουσι τι το απαράμιλλ ον και ιδεώδες. Επί βάσεως αποτελουμ ένης εξ αρχαίου σαρκοφάγο υ ενεπιγράφ ου μετά εικόνων και παραστάσε ων, μαρμαρίνη ς, μετακομισ θείσης εκ Δασκελίου (αρχαίον Δασκύλιον), εναπετέθη μαρμαρίνη πλαξ, εφ ης παρίσταντ αι, ωσεί ήσαν φυσικαί, δύο ανεωγμένα ι βίβλοι, επί μιάς των οποίων η επιγραφή: Δίπτυχα Αθανασίας και αναγράφον ται χρυσοίς γράμμασι τα ονόματα των υπέρ ελευθερία ς των εκ Τριγλίας ορμωμένων κατά τον απελευθερ ωτικόν πόλεμον της Μ. Ασίας ηρωικώς πεσόντων εκ των οποίων την πρώτην θέσιν κατέχει ο ηρωικώς και ενδόξως πεσών κατά την μάχην του Αβγκίν παρά το Εσκή Σεχίρ 20ετής Λοχίας Νικόλαος Η. Τσίτερ, ανεψιός της Αυτού Σεβασμιότ ητος, επί δε της ετέρας η επιγραφή: «Βίβλος Ζωής» ήτοι τα ονόματα των εκ Τριγλίας ενδόξων προμάχων της πίστεως και πατρίδος, εν οις και πάλιν πρωτοστατ εί ο Απόστολος Η. Τσίτερ, αυτάδελφο ς του προειρημέ νου πεσόντος και ανεψιός της Αυτού Σεβασμιότ ητος, υπεράνω των βιβλίων σταυρός με κλάδον φοίνικος.

Κατά ταύτην την επίσημον τελετήν κατά την οποίαν και επιμνημόσ υνον κόλλυβον εγένετο υπέρ του ενδόξου και αειμνήστο υ Ήρωος Νικολάου Τσίτερ, προσήλθον εκ Προύσης και Μακεδονία ς πάσαι αι αστρατιωτ ικαί αρχαί, επεκράτει δε ασυνήθης και έκτακτος κίνησις, δεκάς αυτοκινήτ ων ήρχετο και δεκάς απήρχετο.

Μετά την νεκρώσιμο ν ακολουθία ν και την επιμνημόν ευσιν των ονομάτων των ηρωικώς πεσόντων λόγων εν τη εκκλησία και κατά την τελετήν ελάλησεν ο Μητροπολί της κ. Χρυσόστομ ος παραστήσα ς το χρέος το αοίδιον της τιμής: προς τους Ήρωας Μεγάλους Νεκρούς, οίτινες δια του αίματός των μάς παρέδωσαν ελευθέραν πάτριον γην, επίσης και δια τους προμάχους της Πίστεως και της Πατρίδος. Εις τον λόγον του μάλιστα ανέλυσε τον λαμπρόν κατά Θουκυδίδη επιτάφιον λόγον του Περικλέου ς και παρέστησε ν ότι ο θεσμός των αποδιδομέ νων μεγίστων τιμών εις τον άγνωστον στρατιώτη ν, τον οποίον εκθάπτουσ ιν εκ του πεδίου των μαχών και μεταφέρου σι πομπωδώς εις μεγαλοπρε πή μαυσωλεία, δεν είναι θεσμός νέος, αλλ’ είναι πανάρχαιο ς, Ελληνικός (Θουκυδίδο υ, Επιτάφιος Περικλέου ς).

Είτα ο Μητροπολί της παρέθηκεν τρόπον τινά επιμνημόσ υνον γεύμα εν τω οίκω του, εν ω παρεκάθησ αν άνω των 120 αξιωματικ ών και λοιπών επιλέκτων εκ Προύσης και Μουδανίων, εν οις διεκρίνον το ο Φρούραρχο ς Μουδανίων Συνταγματ άρχης Θεοδώρου, μεθ’ όλων των αξιωματικ ών της φρουράς, ο αρχηγός της στρατιωτι κής βάσεως του Μηχανικού Προύσης Συνταγματ άρχης κ. Μάγκλαρης μεθ’ όλου του επιτελείο υ του, ο αρχηγός της μοίρας των αυτοκινήτ ων Αντισυντα γματάρχης κ. Φραγκούδη ς, ο Λοχαγός κ. Μεταξάς, ο Διοικητής του Λόχου του Μηχανικού των Αποβοθροπ οιών Λοχαγός κ. Θωμάς Βάρβανος μετά των επιτελών του, ο ανώτερος Δικαστικό ς Ταγματάρχ ης κ. Παπαδάκης, ο Λοχαγός κ. Βάρθης μετά της συζύγου του, ο αρχηγός της Ναυτικής Βάσεως Πλοίαρχος κ. Χαλκιόπου λος μετά της συζύγου του, ο Λιμενάρχη ς Μουδανίων κ. Λούβης, ο αρχηγός των ναυτικών αγημάτων Αντιπλοία ρχος κ. Φωκάς και άλλοι ανώτεροι και κατώτεροι αξιωματικ οί.

Ούτως ετελείωσε ν η μεγαλοπρε πής τελετή, επισφράγι σιν της οποίας έκαμεν εν τέλει εν τω γεύματι ο Αντιπλοία ρχος κ. Φωκάς εξάρας το τιμητικόν έργον της Αυτού Σεβασμιότ ητος και αποτανθεί ς προς τους συναδέλφο υς του αξιωματικ ούς είπεν ότι οι Μεγάλοι συνάδελφο ί μας ένδοξοι νεκροί να ήνε ο υπογραμμό ς εις ημάς, οι οποίοι ακόμη είμεθα και ιστάμεθα πρόμαχοι της ελευθερία ς, αυτό το αχνίζον έτι τίμιον αίμα των Ηρωικών ανδρών να θερμαίνη τα αισθήματά μας προς το μέγα τελειωτικ όν έργον της απελευθερ ώσεως.

26 7/βρίου 1921, Ηρακλής Α. Τσίτερ

Την 5ην 7/βρίου 1921 ήλθεν προ μεσημβρία ς εκ Σμύρνης η Αυτού Σεβασμιότ ης ο Άγιος Σμύρνης κ. Χρυσόστομ ος, την αυτήν ημέρα μετά μεσημβρία ν μάς επεσκέφθη και ο Βασιλεύς Κωνσταντί νος μετά του Διαδόχου Γεωργίου και του αδελφού του Πρίγκηπος Νικολάου, του Υπουργού των Στρατιωτι κών κ. Θεοτόκη και του επιτελείο υ των δι’ αυτοκινήτ ου, κατευθυνθ είς απ’ ευθείας εις τον πανάρχαιο ν Ναόν Ευαγγελισ τρίας (Τζαμί), εν ω συνιστήθη μετά του Αγίου Σμύρνης, επιθεωρήσ ας επί μιαν ώραν τον ναόν, ο λαός εξερράγη εις ζητωκραυγ άς”.

Αλλά και ο Τρ. Ευαγγελίδ ης κάνει αναφορά στο βιβλίο του «Βρύλλειον-Τριγλεία» (σελ. 29), για το Ηρώο: “Εν τω επί τη απελευθερ ώσει της πόλεως ιδρυθέντι τω 1921 μαρμαρίνω ηρώω παρά το λεγομένω «Κονάκι», εν ω ήδρευεν ο εκάστοτε μουδίρης, και ήσαν αι φυλακαί, παρίσταντ ο τάδε: Λάρναξ και επί αυτής βάθρον μετά Σταυρού και βιβλία δύο ανεωγμένα, εφ’ ων εγράφησαν τα ονόματα των Τριγλειαν ών των δια την απελευθέρ ωσιν πεσόντων εν τω προς τους Τούρκους πολέμω, παρ’ αυτώ στρατιώτη ς Τριγλειαν ός φρουρός:

Ηρώον
Τοις εκ Τριγλείας ενδόξοις προμάχοις της πίστεως και πατρίδος ο δήμος Τριγλείας
Αιώνιον το κλέος των εν πολέμω υπέρ της ελευθερία ς πεσόντων
ο Σμύρνης Χρυσόστομ ος
Ελλάς – Τριγλεία
Βίβλος αθανασίας – βίβλος ζωής

(Έπονται τα ονόματα των πεσόντων), εν οις πρώτος αναγράφετ αι ο λοχίας του πεζικού Νικόλαος Η Τσίτερ πεσών εν τη μάχη Αβγίν τη 14 Μαρτίου 1921. Ιδού και το αυτόγραφο ν συλλυπητή ριον του αειμνήστο υ Μητροπολί του της 12 Αυγούστου 1921 προς τον ανεψιόν του Απόστολον Ηρακλέους Τσίτερ, του οποίου είχε φονευθή ο αδελφός εις την μάχην:
«Να είσαι υπερήφανο ς, διότι ο αδελφός σου επλήρωσε τον φόρον αίματος δια την ελευθερία ν της πατρίδος μας, πολεμήσας ως λέων ενδόξως. Όλοι τον εθρηνήσαμ εν τον γενναίον μας ήρωα. Αλλά και όλοι σεμνυνόμε θα, διότι τον έχομεν αδελφόν, τέκνον, γνωστόν και φίλον. Όλοι τον έκλαυσαν μαζί μας, τον γενναίον Νίκον μας. Ας είνε ευπρόσδεκ τος η θυσία του εις τον θρόνον του Θεού. Σου στέλνω και άλλας 100 δραχμάς, Σε φιλώ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜ ΟΣ»”.

Δυστυχώς, ο Ιερός Ναός του Αγίου Γεωργίου κάτω και το Ηρώο ήταν από τα πρώτα που κατεδαφίσ τηκαν, από τους Τούρκους, μετά τον Αύγουστο του 1922.
8
Κώδικας Πρακτικών Παλιάς Τρίγλιας - Ιστορίες / Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ και η ΑΠΟΒΑΘΡΑ
« Τελευταίο μήνυμα από Μέλος Φόρουμ στις 17 Ιούνιος 2019, 03:00:13 μμ »
ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΡΑΚΤΙΚΏΝ (427) ΤΗΣ ΤΡΙΓΛΙΑΣ
(Ιστορία 2η )
Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜ ΟΣ και η ΑΠΟΒΑΘΡΑ
(επιμέλεια Μάκη Αποστολάτ ου, Ιούνιος 2019)
 
Στους Κώδικες της Τρίγλιας, που φυλάσσοντ αι στα Γενικά Αρχεία του Κράτους, κρύβονται μικρές ή μεγάλες ιστορίες που σπάνια έρχονται στην επιφάνεια .

Είναι σε όλους γνωστό ότι, η Τρίγλια, αν και ήταν παραθαλάσ σιο χωριό στην Προποντίδ α, δεν διέθετε αποβάθρα και οι επιβιβάσε ις-αποβιβάσεις σε πλωτά μέσα, ανθρώπων και εμπορευμά των,  γινόντουσ αν με τη βοήθεια μικρών βαρκών, όπως περιγράφε ται σε πολλά βιβλία.

Το αίτημα των Τριγλιανώ ν για κατασκευή αποβάθρας ήταν παλιό και ξεκίνησε να υλοποιείτ αι μετά την επίσκεψη του βασιλιά Κωνσταντί νου στην Τρίγλια και τη συνάντησή του με τον Χρυσόστομ ο το Πάσχα του 1921.   
Διαβάστε εδώ, όλο το κείμενο της εργασίας. 
10
Α.Ο.Τ Ραφήνας / Αποτελέσματα εκλογών για σνάδειξη νέου Δ.Σ.
« Τελευταίο μήνυμα από Μέλος Φόρουμ στις 14 Ιούνιος 2019, 10:32:09 πμ »
Μετά το πέρας της ψηφοφορία ς 13/06/2019 για την ανάδειξη νέου Δ.Σ. του Α.Ο. Τριγλίας Ραφήνας, τα αποτελέσμ ατα είχαν ως εξής:

Ψήφισαν 39. Άκυρα 1. Λευκά 0. Έγκυρα 38

Έλαβαν κατά σειρά ψήφων:

ΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚ Ο ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ


1) Χαχολάκης Γεώργιος 36
2) Περικλέου ς Ηλίας 32
3) Κοζής Κωνσταντί νος 28
4) Βουρδέρης Παναγιώτη ς 27
5) Σαράκης Θεόδωρος 22
6) Βρετζάκης Ελευθέριο ς 21
7) Σολδάτος Ευάγγελος 19 (Κατόπιν κληρώσεως)
8.) Μπισμπιρο ύλας Κωνσταντί νος 19 (Κατόπιν κληρώσεως)
9) Γερακάκης Στέφανος 19 (Κατόπιν κληρώσεως)
10) Αραπκιλής Σάββας 18
11) Δήμας Παναγιώτη ς 17
12) Παπαθανασ ίου Νικόλαος 11 (ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΜ ΑΤΙΚΟΣ)

ΓΙΑ ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

1) Κικής Βασίλειος 32
2) Αντωνιάδη ς Νικόλαος 28
3) Δρακούλης Ιωάννης 28


Σελίδες: [1] 2 3 ... 10