Αποστολέας Θέμα: ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΡΑΦΗΝΑΣ ΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ '60  (Αναγνώστηκε 1742 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Μέλος Φόρουμ

  • Φίλοι Τριγλιανών
  • *
  • Συγχαρητήρια
  • -Δώσατε: 16
  • -Λάβατε: 29
  • Μηνύματα: 192
  • Age: 51
  • Τόπος: ΑΘΗΝΑ
  • Επιβράβευση του μέλους απο : 35
  • Φύλο: Άντρας
ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΡΑΦΗΝΑΣ ΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ '60
« στις: 05 Νοέμβριος 2014, 07:05:54 μμ »
  • Publish


  • Μια πανέμορφη φωτογραφί α από το εξώφυλλο του περιοδικο ύ "ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΣ" (Απρίλιος 1965).
    "Η Ραφίνα ένα πρωϊνό".

    Η φωτογραφί α είναι τραβηγμέν η από τον κ. Αντώνη Σοφιανό.

    Το "Ρένα" είναι δεμένο στο τσιμεντόπλοιο της Ραφήνας.
    Το πλοίο ταξίδευε, κυρίως, από Ραφήνα για Μαρμάρι-Κάρυστο-Μπατσί Άνδρου και Τήνο.
    Το πλοίο ταξιδεύει εδώ με τα σινιάλα του Ευάγγελου Τόγια.
    Καπετάνιο ς του πλοίου σε αυτήν την περίοδο πρέπει να είναι ο καπετάν-Γιώργης Φραγκουδά κης.

    Το πλοίο έχει περάσει ξανά από το λιμάνι της Ραφήνας.
    Το 1957-1958 το πλοίο ταξίδευε από Ραφήνα για Κάρυστο και Μαρμάρι με το όνομα "Ναυτίλος" και τα σινιάλα του κ. Αρκουλή. Έφερε τότε ένα αστέρι στην τσιμινιέρ α του.
    Στη συνέχεια θα ταξιδέψει για δύο χρόνια στα Δωδεκάνησ σα.
    Την περίοδο 1960-1965 ταξίδευε από τη Ραφήνα.
    Και το 1966 το πλοίο κατέβηκε ξανά για δρομολόγι α στα Δωδεκάνησσα.

    Η φωτογραφί α είναι τραβηγμέν η στο μεταίχμιο της νέας εποχής για το λιμάνι της Ραφήνας.
    Ο μώλος έχει επεκταθεί, έχουν πέσει πολλά μπλόκια στο λιμάνι και όλα είναι έτοιμα για την υποδοχή του πρώτου επιβατηγο ύ/οχηματαγωγού που θα έρθει σε λίγους μήνες και δεν είναι άλλο από το "Έλενα Π" του Παγουλάτο υ.

    Τα πλοία αρχίζουν να αυξάνοντα ι χρόνο με το χρόνο.
    Από το "Κάρυστος", το "Ναυτίλος"/"Ρένα", το "Μοσχάνθη" περνάμε σιγά-σιγά στο "Έλενα Π", το "Μεγαλόχαρ η", το "Πόρτο Λάφια", το "Άννα Λ" και το "Χρυσή Άμμος".

    Τα καΐκια σταδιακά θα δώσουν τη θέση τους στα επιβατηγά/οχηματαγωγά.
    Το λιμάνι θα μετατραπε ί ολοένα και περισσότε ρο σε επιβατηγό .
    Οι μηχανότρα τες, οι πεζότρατε ς, τα γρι-γρι θα "εκδιωχθού ν" από τις εξελίξεις που τρέχουν χωρίς σταματημό .

    Το τσιμενόπλοιο στη φωτογραφί α είναι ακόμα ορατό.
    Και το Πανόραμα (ο Κάβος) απέναντι, έχει λιγοστά σπίτια.
    Οι εποχές αλλάζουν, οι μνήμες μένουν.

    Ο καλός μας φίλος, Στάθης Δημητρακό ς, μας έχει διηγηγηθε ί μια όμορφη ιστορία για το πλοίο αυτό.
    Το 1958, ο Στάθης Δημητρακό ς δούλευε σε ένα ναυτικό πρακτορεί ο στο λιμάνι της Ραφήνας και έβγαζε εισιτήρια για το πλοίο "Ναυτίλος". Το πλοίο αυτό δυο χρόνο μετά θα μετονομαζ όταν σε "Ρένα" (είναι το πλοίο της φωτογραφί ας μας).
    Μια μέρα, ενώ άσπριζε με τον ασβέστη έξω από τον πρακτορεί ο, τον πλησιάζει ένας κύριος, ο οποίος τον ρωτά αν μπορεί να ζωγραφίσε ι ένα χταπόδι με το πινέλο που κρατούσε. Ο Στάθης δεν μπορούσε και τότε ο κύριος αυτός πήρε το πινέλο με τον ασβέστη και ζωγράφισε ένα πανέμορφο χταπόδι.
    Ο κύριος αυτός λάτρευε τη Ραφήνα, το ψάρεμα, το λιμάνι και τους ανθρώπους του.
    Και το όνομά του ήταν Γιώργος Γουναρόπο υλος, ο ζωγράφος της Ραφήνας, ο ζωγράφος που οι παλιοί τον θυμούνται να ψαρεύει με τις ώρες επάνω στην πλώρη του τσιμεντόπ λοιου.

    Παλιές Ιστορίες από το λιμάνι της Ραφήνας.

    Αποσυνδεδεμένος Μέλος Φόρουμ

    • Φίλοι Τριγλιανών
    • *
    • Συγχαρητήρια
    • -Δώσατε: 16
    • -Λάβατε: 29
    • Μηνύματα: 192
    • Age: 51
    • Τόπος: ΑΘΗΝΑ
    • Επιβράβευση του μέλους απο : 35
    • Φύλο: Άντρας
    To "Στέλλα" και το "Ναυτίλος"
    « Απάντηση #1 στις: 07 Νοέμβριος 2014, 10:07:11 μμ »
  • Publish
  • Μια μικρή διόρθωση που οφείλεται σε δικό μου λάθος.

    Το 1959 και όχι το 1958, ο Στάθης Δημητρακό ς δούλευε σε ένα ναυτικό πρακτορεί ο στο λιμάνι της Ραφήνας και έβγαζε εισιτήρια για το πλοίο "Στέλλα" και όχι για το "Ναυτίλος".
     
    Το "Στέλλα" ήταν το πλοίο που αντικατέσ τησε το "Ναυτίλος" το 1959.
    Και αυτό με τη σειρά αντικατασ τάθηκε από το "Ρένα" το 1960.
    Το "Ρένα" είναι το πρώην "Ναυτίλος".