Τελευταία μηνύματα

#1
Κατά την έρευνα των ψηφιοποιημένων φύλλων της εφημερίδας «ΝΕΟΛΟΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΎΠΟΛΗΣ» της Βιβλιοθήκης της Βουλής των Ελλήνων, εκτός από τα θέματα στον τόμο του Α' εξαμήνου 1886, εντόπισα στον τόμο του Β' εξαμήνου 1886 στο φύλλο 5206 της Δευτέρας 13/25.8.1885 την από 4.8.1885 ανταπόκριση από Μουδανιά σχετικά με ειδήσεις της περιοχής.

Από αυτές θεώρησα ως ιδιαιτέρας σημασίας και ενδιαφέροντος εκείνη που αναφέρεται στη διαδικασία εξισλαμισμού ενός παιδιού 15 ετών ελληνικής καταγωγής και την αποτυχημένη προσπάθεια των γονέων του και του μητροπολίτη Προύσας Ναθαναήλ να την αποτρέψουν. Ο ανταποκριτής παρουσιάζει σοβαρό επιχείρημα στην τελευταία παράγραφο, με την επιτρεπόμενη ηλικία στον εμπορικό νόμο (18 ετών) και εκείνη της συγκεκριμένης περίπτωσης για την αλλαξοπιστία και προτείνει στην κυβέρνηση να διευθετήσει με νόμο το θέμα.

Το κείμενο παρατίθεται αυτούσιο στην καθαρεύουσα και με την ορθογραφία της εποχής εκείνης.

ΝΕΟΛΟΓΟΣ φύλλο 5206 της Δευτέρας 13/25.10.1886 (3η σελ 359)



ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗΣ

ΕΠΑΡΧΙΑΚΑ

(Εξ ιδιαιτέρων ανταποκρίσεων και πληροφοριών)

Εκ του νομού ΧΟΥΔΑΒΕΝΝΤΙΚΙΑΡ,
Επιστέλλουσιν ημίν εκ Μουδανίων από 6/18 οκτωβρίου.

Έγραψα υμίν προλαβόντως περί ακηδίας και αβελτηρίας γονέων τινών, οίτινες αφίεντες τα τέκνα αυτών ελεύθερα εν τη εκλογή των συναναστροφών και σχέσεων περιάγουσι ταύτα ουκ εις μακράν εις την εξωμοσίαν, πράγματα δ' ούτω σπουδαία συνεχώς παρέχουσι ταις προϊσταμέναις ατχαίς. Η ακόλουθος υπόθεσις ου μικρόν απησχόλησε ταύτας, μικρού δε δειν εγένετο αιτία σκανδάλων και ταραχών, άτινα εν τούτοις δεν θεωρούνται ως τέλεον αποσοβηθέντα. Παις τις έλλην το γένος και εξ Ίμβρου ορμώμενος, δεκαπενταέτης δε περίπου την ηλικίαν, ειργάζετο εν τω εν Προύση εργαστηρίω του πατρός αυτού κειμένω εν συνοικία ένθα πλείστοι υπάρχουσι οθωμανοί, παραπλανηθείς ο παις ούτος εδήλωσε την πρόθεσιν να εκισλαμισθή. Η Ι. μητρόπολις Προύσης την του παιδός ανηλικιότητα προβαλλομένη εζήτησε να παραλάβη αυτόν εκ τουθ διοικητηρίου ένθα εδυλάσσετο αλλ' ηρνήθησαν την απόδοσιν αυτού διισχυριζόμενοι ότι είναι ενήλιξ. Εν τω υπό την προεδρίαν του νομάρχου συγκροτηθέντι προ μικρού διοικητικώ συμβουλίω, ένθα η υπόθεσις παρεπέμφθη, ο Σ. μητροπολίτης άγιος Προύσης ερρωμένως αντέστη εις την εκδηλουμένην υπό του παιδός πρόθεσιν της αλλαξοπιστίας, διότι είναι ανήλιξ, αλλ' οι δύο οθωμανοί πάρεδροι έχοντες και την πλειοψηφίαν αντέταξαν ότι έχει ούτος την νόμιμον ηλικίαν κατά τα άρθρα 985 και 986 του αστικού κώδικος εν τω τελευταίω των οποίων λέγεται ότι η ενηλικιότης άρχεται παρά του 12ου έτους δια τα άρρενα και από του 9ου δια τα θήλεα.

Η Α. Σ. ο μητροπολίτης κ. Ναθαναήλ παρετήρησεν, πληροφορούμαι, ότι το άρθρον τούτο αδύνατον να εφαρμοσθή προκειμένου μάλιστα περί εξωμοσίας και ανέγνω βεζυρικήν εγκύκλιον υπό ημερομ. 7μουχαρέμ 1276 εν η λέγεται συν άλλοις ότι, οσάκις εν τω διοικητικώ συμβουλίω αναφύονται διχογνωμίαι περί της ενηλικιότητος ή μη του θέλοντος εξωμόσαι αναβάλλεται πάσα απόφασις και ζητούνται πληροφορίαι εκ Κων/πόλεως. Αλλ' οι οθωμανοί πάρεδροι έχοντες την πλειοψηφίαν, ως είρηται, και στηριζόμενοι επί του ανωτέρου άρθρου προέβησαν εις την απόφασιν της εξισλαμίσεως του παιδός. Ούτε ο Σ. μητροπολίτης, ούτε οι γονείς του παιδός εδέχθησαν εν τω διοικητηρίω παρόντες να συμβουλεύσωσι κατά τον νόμον τον παίδα προβαλλόμενοι το επιχείρημα ότι είναι ανήλιξ. Ώστε και κατά τούτο δεν ετηρήθη ο νόμος, και όμως ο παις εξώμοσεν.

Εις πολλάς σκέψεις άγεταί τις και πολλά τα ολέθρια δύναται να προίδη αναλογιζόμενος ότι παις δωδεκαέτης την ηλικίαν δύναται να εξομόση. Κατά το 2ον άρθρον του εμπορικού νόμου νομική περί το εμπόρευμα ικανότης θεωρείται μετά το 18ον έτος τη εγγυήσει του επιτρόπου ή τη αδεία του δικαστηρίου. Και λοιπόν δεν θεωρείταί τις έχων την νόμιμον ηλικίαν προς το εμπόριον προ του 18ου έτους, σλλ' όμως είνε ελεύθερος και θεωρείται έχων νόμιμον ηλικίαν προς αλλαξοπιστίαν  και προ του 15ου έτους! Το ζήτημα δείται συντονωτάτης σκέψεως, η δε κεντρική κυβέρνησις οφείλει να διακανονίση τα κατ' αυτό δια νόμου σαφούς και μη παρέχονταος προς παράπονα και λόγους προς ενστάσεις.


Ακολουθούν και άλλες ειδήσεις για 1) την εκλογή νέων μελών του δημαρχιακού συμβουλίου, 2) τον τρύγο των αμπέλων και τη μειωμένη τιμή των σταφυλιών, λόγω «της μεγάλης εισαγωγής σπίρτου προς παρασκευήν ρακής», 3) την αναγνώριση του αιδεσιμωτάτου κ. Αντωνίου ως αρχιερατικού επιτρόπου του Σ. αγίου Προύσης, με διαταγή του Νομάρχου Προύσης προς τον «ενταύθα διοικητήν» (σ.σ. εννοεί προφανώς των Μουδανίων) και 4) την αντικατάσταση του καδή Προύσης κα του καδή Μουδανίων, από τους οποίους ο πρώτος ξεπέρασε τα καθήκοντά του και προσέβαλε τα προνόμια της ορθόδοξης εκκλησίας «επιληφθείς υποθέσεως πνευματικής, η αρμοδία ήν μόνη η Ι. μητρόπολις».

#2
Α.Ο.Τ Ραφήνας / ΤΡΙΓΛΙΑ ΡΑΦΗΝΑΣ- ΕΝΑΡΞΗ ΠΡΟΕΤ...
Τελευταίο μήνυμα από Στάθης Δημητρακός - 14 Ιουλίου 2025, 10:25:51 ΠΜ
Η ΤΡΙΓΛΙΑ ΡΑΦΗΝΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΙ ΕΝΑΡΞΗ ΠΡΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΓΙΑΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 2025-2026 ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 4 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2025

                             ΦΙΛΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ
13/8 ΜΕ Α.Ο ΚΕΡΑΤΕΑΣ
20/8 ΜΕ ΑΤΡΟΜΗΤΟ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ
24/8 ΜΕ ΠΑΛΛΑΥΡΕΩΤΙΚΟ
27/8 ΜΕ ΜΑΧΗ ΜΑΡΑΘΩΝΑ
31/8<<ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΕΙΑ>>ΡΑΦΗΝΑ ΜΕ  Π.Ο.Ψ Ν.ΨΥΧΙΚΟΥ
6/9 ΜΕ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΠΟΝΤΙΩΝ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ
10/9 ΜΕ ΕΛΠΙΔΑ  ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ
13/9 ΜΕ Α.Ο ΑΡΤΕΜΙΣ ΑΡΤΕΜΙΔΑΣ

 Η ΕΔΡΑ ΚΑΙ Η ΩΡΑ ΠΡΟΣΕΧΩΣ
#3
Κατά την έρευνα των ψηφιοποιημένων φύλλων της εφημερίδας «ΝΕΟΛΟΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΎΠΟΛΗΣ» της Βιβλιοθήκης της Βουλής των Ελλήνων, δεν εντόπισα ανταπόκριση από την Τρίγλια ή τις γύρω περιοχές στον τόμο του Α' εξαμήνου 1886, αλλά  στον τόμο του Β' εξαμήνου 1886 εντόπισα στο φύλλο 5155 της Δευτέρας 12/24.8.1886 (5η στήλη, ενότητα ΕΠΑΡΧΙΑΚΑ) δύο ανταποκρίσεις, η πρώτη από το Αρμουτλύ (Armutlu σήμερα), χωριό στο ακρωτήριο απέναντι από την Κωνσταντινούπολη και η δεύτερη από τα Μουδανιά. Στην πρώτη (4/16.8.1886) ο ανταποκριτής, που πήγε στο Αρμουτλύ για τα ιαματικά λουτρά, περιγράφει το χωριό, τον πληθυσμό και τη σύνθεσή του, τις ασχολίες των κατοίκων, οθωμανών και χριστιανών και ειδικότερα τις βασικές γεωργικές ασχολίες των χριστιανών που ήταν η καλλιέργεια της ελιάς και της αμπέλου. Στη δεύτερη (8.7.1886) περιγράφει την άφιξη στα Μουδανιά του μητροπολίτη Προύσας Ναθαναήλ, μετά την περιοδεία του στην Τρίγλια και τη Συγή, για τις εξετάσεις των αντίστοιχων σχολείων. Χαρακτηρίζει ως ευχάριστα τα αποτελέσματα των εξετάσεων των σχολείων της Τρίγλιας και της Συγής και επισημαίνει τα προβλήματα της νεολαίας των Μουδανιών που κατατάσσουν τα Μουδανιά στην 3η θέση και περιγράφει τα κατάλληλα μέτρα που προτάθηκαν σε σύσκεψη με τον μητροπολίτη για να διορθωθεί η αλγεινή και απελπιστική κατάσταση των σχολείων.

Θεωρώντας ότι και η πρώτη ανταπόκριση, για το Αρμουτλύ, είναι αξιόλογη, όχι μόνο για τα ιαματικά λουτρά του, αλλά, κυρίως, για τις δραστηριότητες των χριστιανών ελλήνων κατοίκων του, αποφάσισα να διασώσω και αυτήν.

Το κείμενο παρατίθεται αυτούσιο στην καθαρεύουσα και με την ορθογραφία της εποχής εκείνης.



ΝΕΟΛΟΓΟΣ φύλλο 5155 της Τρίτης 12/24.8.1886 (2η σελ. 66)



ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗΣ

ΕΠΑΡΧΙΑΚΑ

(Εξ ιδιαιτέρων ανταποκρίσεων και εκ πληροφοριών)

Εκ του νομού ΧΟΥΔΑΒΕΝΤΙΚΙΑΡ.

Εν  Α ρ μ ο υ τ λ ύ  τη 4/16 Αυγούστου.

Γράφω υμίν εντεύθεν, όπου μετέβην χάριν λουτρών, ίνα καταστήσω γνωστόν εις τους αναγνώστας του «Νεολόγου» χωρίον εις τα πρόθυρα μεν της πρωτευούσης κείμενον, άξιον δε προσοχής δια το γεωργικόν αυτού μέλλον.

Εις απόστασιν τετράωρον και προς νότον της Κωνσταντινουπόλεως άνωθεν του ακρωτηρίου του λεγομένου Μποζ-μπουρνού υπάρχει χωρίον Αρμουτλύ καλούμενον και υπό αρκετού πληθυσμού οθωμανών και χριστιανών ελλήνων οικούμενον. Και αι μεν οθωμανικαί οικογένειαι συμποσούνται εις 170 αι δε χριστιανικαί εις 130. Τπάρχει εν τζαμίον και μία εκκλησία, μία δημοτική σχολή και μία ρουστιέ. Και οι μεν Οθωμανοί εισίν οι αρχαιότεροι και πλουσιώτεροι κάτοικοι, οι δε χριστιανοί ου προ πολλών ετών έως 100 συνοικισθέντες ενταύθα κατώρθωσαν δια της φιλοπονίας και της δραστηριότητος να επενέγκωσι σπουδαίαν βελτίωσιν της χώρας, καλλιεργήσαντες τους περικαλείς μεν πλην χέρσους πριν λόφους και καταστολίσαντες αυτούς δια λαμπρών ελαιοφυτειών και αμπελοφυτειών ευάρεστον και ευφρόσυνον θέαμα εις το όμμα του παραπλέοντος παρεχουσών. Η φύσις της γης και η έκθεσις της χώρας εισί προσφορώταται προς τοιαύτας φυτείας και ιδία προς αμπελοφυτείαν, διότι και η γη γονιμωτάτη και η χώρα προς νότον εστραμένηκαι παρά την θάλασσαν. Υπό τοιαύτας συνθήκας θεωρητικώς γίνονται αι άρισται των αμπέλων και το προϊόν αυτών άριστον έσται. Εφέτος μάλιστα ένεκα της ξηρασίας και της αποχής από της χρήσεως θειαφίου, προμηνύεται ότι η σταφυλή έσται περίφημος προς μεγίστην χαράν των εραστών του ευγεύστο, ευώδους και ξανθού ως τον έρωτα οίνου του Αρμουτλύ. Οι κάτοικοι του χωρίου Αρμουτλύ μολονότι ουδέ τα στοιχεία της οινοποιίας γινώσκοντες, κατασκευάζωσιν εν τοσούτω οίνον εκ των αρίστων λευκών οίνων της Τουρκίας. Οι δε οινοποιοί των Πριγκηπονήσων, της Χαλκηδόνος, του Πέραν και του Βοσπόρου και εκ των προτέρων γινώσκοντες την καλήν της σταφυλής του Αρμουτλύ εφέτος, λίαν ενωρίς, διότι, ως και ανωτέρω προείπον επειδή δεν μετεχειρίσθησαν θειάφι, εξακολουθεί δε ξηρασία συντελούσα εις την εντελή ωρίμανσιν της σταφυλής, προβλέπουσιν, ότι αύτη έσται εξαιρετική.

Εν αρχή της επιστολής μου είπον, ότι ήλθον χάριν λουτρών. Επειδή εις ολίγους υπάρχει γνωστή η θερμοπηγή εν η γίνονται τα λουτρά, γνωστοποιώ εις τους αναγνώστας  του «Νεολόγου». Ότι αύτη κείται εν τέταρτον της ώρας έξωθεν του Αρμουτλύ, είναι θερμοτάτη θειούχος και σιδηρούχος πηγή λίαν συχναζομένη κατά μάϊον και σεπτέμβριον και εις πολλούς πάσχοντας εκ πολλών νοσημάτων ιδία ρευματικών ιάματα παρέχουσα. Περί ταύτης ως και περί παντός ότι άξιον λόγου προσεχώς θα γράψω και πάλιν υμίν.


Επιστέλλουσιν ημίν εκ Μουδανίων από 8 Ιουλίου τα επόμενα.

Από της χθες διατρίβει εν τη κωμοπόλει ταύτη η Α.Σ. ο μητροπολίτης Προύσης κ. Ναθαναήλ ελθών εκ Τριγλίας. Εν τη τελευταία ταύτη κωμοπόλει ικανάς διέτριψεν ημέρας χάριν των εξετάσεων των σχολείων αυτής και της εξελέγξεως και της τακτοποιήσεως των κοινοτικών πραγμάτων. Τα αποτελέσματα της τοιαύτης τακτοποιήσεως  εν Συγή και Τριγλία ήταν λίαν ευχάριστα. Ασμένως μάλιστα σημειούμεθα ιδία περί της τελευταίας ότι ευγενής άμιλλα εν τη των γραμμάτων θεραπεία και εν γένει φιλομουσία οσημέραι αύξουσα διακρίνει τους φιλοτίμους αυτής κατοίκους. Την τρίτην θέσιν επέχουσι τα Μουδανία, άπερ εισί πεπροικισμένα δια σχολείων τιμήν τη τε κοινότητι αυτής και τη επαρχία όλη περιποιούντων, δυστυχώς όμως η τακτική λειτουργία και σχετική προαγωγή αυτών άχρι τούδε δεν επετεύχθη. Οία τα εκ τούτου αποτελέσματα έκαστος ευχερώς κατανοεί, θλίβεταί τις βλέπων ότι παίδες την κατάλληλον ηλικίαν προς παίδευσιν έχοντες περιφέρονται ανά τας οδούς ή τρέπονται εις εργασίας, αφ ών ουδέν ή ελάχιστα κέρδη νυν καρπούνται οι γονείς, ζημίαν όμως και μεταμέλειαν πλείστην επιφυλλάσουσιν εαυτοίς ίνα ουκ εις μακράν επί τούτω δρέψωνται. Κατάστασιν αληθώς αλγεινή και απελπιστική. Εν τούτοις οι εκ των προκρίτων φιλόμουσοι κάτοικοι της κωμοπόλεως ταύτης και ο Σ. μητροπολίτης βαρέως φέροντες τούτο σπουδαίως συνεσκέψαντο περί των μέσων δι' ων επενεχθήσεται η βελτίωσις και προαγωγή των σχολείων των Μουδανίων. Από των λόγων προέβησαν ευθύς εις τα έργα, το πρώτον δε ληφθέν μέτρον είναι η πρόσληψις και  αύξησις καταλλήλου προσωπικού, επιβαρυθέντος ούτω του προυπολογισμού των σχολείων. Συν τω χρόνω και άλλα μέτρα νυν ληφθέντα εφαρμοσθήσονται, όπως μικρόν κατά μικρόν η κωμόπολις αύτη την πρώτην λάβη μεταξύ άλλων της επαρχίας θέσιν, ή άλλως και φύσει και θέσει ανάγκη και οφείλει να έχη. Άξιοι αληθώς επαίνων και ευγνωμοσύνης οι προς τακτοποίησιν και προκοπήν των κατά την κωμόπολιν ταύτην κοπιώντες.

Την Α.Σ. άμα εκ Τριγλίας ενταύθα αφικνομένην πάντες οι πρόκριτοι και οι εν Προύση πρόξενοι της Ελλάδος και της Ρωσσίας κατά τα μέρη ταύτα το θέρος διατρίβοντε έσπευσαν να επισκεφθώσι. Μετά δύο ή τρεις ημέρας μεταβαίνει προς πνευματικήν  επίσης επίσκεψιν άλλων της επαρχίας χωρίων.

Ασμένως λίαν παρατηρούμεν ότι η Α.Σ. δι' ων ομολογουμένως κέκτηται προσόντων κατακτάται τον σεβασμόν και την αγάπην πάντων ομολογείται και τα πράγματα επιβεβαιούσι.


#4
    ΤΡΙΓΛΙΑ ΡΑΦΗΝΑΣ - ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ

Κ7

Τρίτη 17.00-18.00 Δημοτικό Γήπεδο Ραφήνας
Τετάρτη 17.00-18.00 Δημοτικό Γήπεδο Ραφήνας
Παρασκευή 18.00-19.00 Γήπεδο Νταού

ΕΝΑΡΞΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΡΙΤΗ 2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

Κ9

Δευτέρα 17.00-18.00 Δημοτικό Γήπεδο Ραφήνας
Πέμπτη 18.00-19.00 Γήπεδο Νταού
Παρασκευή 17.00-18.00 Δημοτικό Γήπεδο Ραφήνας
ΕΝΑΡΞΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΕΥΤΕΡΑ 1 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

Κ11

Τρίτη 17.00-18.00 Δημοτικό Γήπεδο Ραφήνας
Πέμπτη 19.00-20.00 Γήπεδο Νταού
Παρασκευή 19.00-20.00 Γήπεδο Νταού
ΕΝΑΡΞΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΡΙΤΗ 2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

Κ13

Τρίτη 19.30-21.00 Δημοτικό Γήπεδο Ραφήνας
Τετάρτη 19.30-21.00 Δημοτικό Γήπεδο Ραφήνας
Παρασκευή 18.30-20.00 Γήπεδο Νταού
ΕΝΑΡΞΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΡΙΤΗ 2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

Κ17

Δευτέρα 21.00-22.30 Δημοτικό Γήπεδο Ραφήνας
Τρίτη 19.30-21.00 Δημοτικό Γήπεδο Ραφήνας
Τετάρτη 21.00-22.30 Δημοτικό Γήπεδο Ραφήνας
Πέμπτη 21.00-22.30 Δημοτικό Γήπεδο Ραφήνας

ΕΝΑΡΞΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΕΥΤΕΡΑ 25 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
#5
Κατά την έρευνα των ψηφιοποιημένων φύλλων της εφημερίδας «ΝΕΟΛΟΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΎΠΟΛΗΣ» της Βιβλιοθήκης της Βουλής των Ελλήνων, δεν εντόπισα ανταπόκριση από την Τρίγλια ή τις γύρω περιοχές στους τόμους του Β' εξαμήνου 1884 και του Α' εξαμήνου 1885, αλλά  στον τόμο του Β' εξαμήνου 1885 εντόπισα στο φύλλο 4877 της Τρίτης 13/25.8.1885 (3η στήλη. ενότητα ΕΠΑΡΧΙΑΚΑ) την από 4.8.1885 ανταπόκριση από Τρίγλια σχετικά με τις ετήσιες εξετάσεις της μαθητιώσας νεολαίας, με την παρουσία του μητροπολίτη Προύσας.

Είναι χαρακτηριστικό το αναλυτικό άρθρο του ανταποκριτή και συγκεκριμένα ότι την Κυριακή 28 Ιουλίου άρχισαν οι εξετάσεις, ειδικότερα, 1) την Κυριακή και τη Δευτέρα του δημοτικού σχολείου και πριν από την έναρξη εψάλη ύμνος προς το Σουλτάνο και προς την οικογένεια του θανόντος την 27 Μαρτίου 1884 ιδρυτή και χορηγό του παρθεναγωγείου Γεωργίου Ζαρίφη και 2) την Τρίτη 30 Ιουλίου του παρθεναγωγείου και του νηπιαγωγείου. Περιγράφονται λεπτομερώς τα μαθήματα των εξετάσεων που διήρκεσαν τρεις (3) μέρες λόγω του μεγάλου αριθμού των μαθητριών. Επίσης ότι, η κοινότης αναγκάστηκε να συστήσει και νέο νηπιαγωγείο λόγω του μεγάλου αριθμού νηπίων, επειδή δεν επαρκούσε ο χώρος στο παρθεναγωγείο. Όπως γνωρίζουμε από άλλες πηγές (από 10.1.1885 επιστολή της Εφοροδημογεροντίας σχετικά με το παρθεναγωγείο και το νηπιαγωγείο), για το νέο νηπιαγωγείο αγοράστηκε οικόπεδο στην περιοχή του Αγίου Γεωργίου Άνω (βλέπε άρθρο μου «Τα Παλαιά Σχολεία της Τρίγλιας» https://www.triglianoi.gr/index.php?topic=1832.0 ).

Και το άρθρο καταλήγει με τις ευχαριστίες του μητροπολίτη προς το διδακτικό προσωπικό και τις συμβουλές του προς τη νεολαία για τον ιδρυτή και χορηγό του παρθεναγωγείου Γεώργιο Ζαρίφη.


Το κείμενο παρατίθεται αυτούσιο στην καθαρεύουσα και με την ορθογραφία της εποχής εκείνης.



ΝΕΟΛΟΓΟΣ φύλλο 4877 της Τρίτης 13/25.8.1885 (3η σελ. 149)



ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗΣ

Εν Τριγλία τη 4 Αυγούστου.

«Τη παρελθούση Κυριακή 28 Ιουλίου ήρξαντο αι εξετάσεις των ενταύθα σχολείων ελθούσης επί τούτω ενταύθα της Α. Σεβασμιότητος του αγίου Προύσης ευρισκομένης εις το τέλος της ανά την επαρχίαν περιοδείας αυτής. Και τη μεν Κυριακή και τη επομένη Δευτέρα εγένοντο αι του δημοτικού σχολείου, διευθυνομένου υπό του καλλίστου και κατά πάντα αξίου νέου κ. Γεωργίου Κυριακίδου λαμπρά παρασχόντος δείγματα της επιμελείας και αξίας αυτού. Τη δε τρίτη αι του παρθεναγωγείου και νηπιαγωγείου αναμίξ.

Άμα τη ενάρξει των εξετάσεων εψάλη ύμνος προς τον Σουλτάνον και προς την οικογένειαν του αοιδίμου ευεργέτου του έθνους και του παρθεναγωγείου ημών Γεωργίου Ζαρίφη. Μετά την εκφώνησιν καταλλήλου υπό της ελλογίμου διευθυντρίας κυρίας Καλλιόπης Λουμίδου λόγου ήρξαντο αι εξετάσεις του παρθεναγωγείου από των ιερών και των ελληνικών (εκ του λόγου του Λυσίου κατ' Ερατοσθένους) εξακολουθήσασαι  επί τριήμερον ως εκ της πληθύος των μαθητριών, ένεκα της οποίας ηναγκάσθη εσχάτως η κοινότης να συστήση και νέον παράρτημα νηπιαγωγείου χάριν των νηπίων των απομεμακρυσμένων συνοικιών, ως μη επαρκούντος του χώρου παρθεναγωγείου. Αι εξετάσεις του τε παρθεναγωγείου και νηπιαγωγείου διευθυνομένου  υπό της καλλίστης νηπιαγωγού κυρίας Αικατερίνης Παπαδάκη, υπήρξαν κάλλισται και αντεπεκρίθησαν πληρέστατα εις τας πολλάς και μεγάλας ελπίδας, ας ο τόπος διατρέφει περί του παρθεναγωγείου ημών.

Εν τέλει δε των εξετάσεων η Α. Σ., αφ' ού εξέφρατε την ευαρέσκειαν αυτού εις άπαν το διδάξαν προσωπικόν εν αμφοτέραις ταις σχολαίς συνέστησε δια καταλλήλων νουθεσιών εις τας μαθητρίας του παρθεναγωγείου να διατηρώσιν ακοίμητον εν ταις καρδίαις αυτών το αίσθημα της ευγνωμοσύνης προς τε την μνήμην του αοιδίμου Γεωργίου Ζαρίφη ως και  προς την αξιοσέβαστον σύζυγον αυτού κυρίαν Ελένην, και τον άξιον αυτών γόνον Λεωνίδαν Ζαρίφην».


#6
Α.Ο.Τ Ραφήνας / ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΑΙΚΗ ΒΡΑΔΙΑ 2 / 8 / ...
Τελευταίο μήνυμα από Στάθης Δημητρακός - 12 Ιουλίου 2025, 09:39:44 ΠΜ
                            ΤΡΙΓΛΙΑ ΡΑΦΗΝΑΣ

                        ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΑΙΚΗ ΒΡΑΔΙΑ

                ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2025 ,ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ 9 Μ.Μ

                   ΠΑΝΙΚΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΡΗΚΤΙΚΗ ΡΕΝΕ ΑΓΕΡΗ
                          (ΡΕ,ΝΑΙ) Ε,ΝΑΙ (ΡΕ,ΡΕΝΕ)

                  Συμμετοχή  ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΙΠΗΣ

                ΠΑΛΙΟ ΓΗΠΕΔΟ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗΣ ΡΑΦΗΝΑΣ(ΑΝΑΛΗΨΗ)
                         
                          ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
#7
Α.Ο.Τ Ραφήνας / ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΑΙΚΗ ΒΡΑΔΙΑ 2/8 /25 ...
Τελευταίο μήνυμα από Στάθης Δημητρακός - 12 Ιουλίου 2025, 09:35:45 ΠΜ
                            ΤΡΙΓΛΙΑ ΡΑΦΗΝΑΣ

                         ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΑΙΚΗ ΒΡΑΔΙΑ

                 ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2025 ,ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ 9 Μ.Μ
                      ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΡΗΚΤΙΚΗ   ΡΕΝΕ ΑΓΕΡΗ

                   Συμμετοχη  ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΙΠΗΣ
 
                 ΠΑΛΙΟ ΓΗΠΕΔΟ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗΣΡΑΦΗΝΑΣ(ΑΝΑΛΗΨΗ)
                          ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
#8
Προσθέτω και 2η φωτογραφία του ταφικού μνημείου στο νεκροταφείο του Sisli της Κωνσταντινούπολης που ευγενικά προσέφερε την Τρίτη 8/7/2025 ο αγαπητός Βασίλης Σακελλαρίδης, με την περιγραφή του μνημείου, τα στοιχεία του οίκου Ζαρίφη και τα στοιχεία του δημιουργού του μνημείου, όπως αυτά καταγράφηκαν στα ΤΑΦΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ του καθηγητή Γεωργίου Κ. Παπάζογλου.






ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πολυτελές ταφικό μνημείο. Ο νεκρός ημιξαπλωμένος σε ταφικό ανάκλιντρο είναι ντυμένος επίσημα και κρατά στο χέρι του βιβλίο. Στην είσοδο του μνημείου υπάρχει γυνακεία μορφή η οποία οδηγεί παιδίσκη προς το ανάκλιντρο. Τέσσερις τετράγωνοι κίονες με ιωνικά κιονόκρανα κρατούν το επιστύλιο επί του οποίου εδράζεται η στέγη. Στην κορυφή υπάρχει Σταυρός. Επάνω από τα κιονόκρανα υπάρχουν παραστάσεις κριών και ανάγλυφες παραστάσεις παγωνιών.
Το μνημείο υμνεί την ανθρώπινη επιτυχία. Το βιβλίο στο χέρι συμβολίζει την προσφορά του στην Ελληνική παιδεία, το παγώνι τη δύναμη αλλά και την αθανασία και ανάσταση, η γυναίκα και το παιδί, την αρετή της ελεημοσύνης. MARBERIE TOULOUSAINE TOULOUSE FRANCE 1889.

ΟΙΚΟΣ
Ο Γερώργιος Ζαρίφης ήταν ζάπλουτος τραπεζίτης και ένας από τους μεγαλύτερους ευεργέτες του Ελληνισμού. Γεννήθηκε στην Πόλη το 1807. Το 1824 έφυγε με την οικογένειά του στην Οδησσό. Εκεί φοίτησε στο λύκειο Richelieu. Μετά από περίπου 10 χρόνια επιστρέφει στην Πόλη. Παντρεύεται το 1839 την Ελένη Ζαφειροπούλου, κόρη γνωστού μεγαλεμπόρου. Έκτοτε η άνοδός του υπήρξε ραγδαία. Θα ιδρύσει δικό του τραπεζικό οίκο. Στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα δεν θα υπάρξει οικονομική εργασία στην Οθωμανική Αυτοκρατορία που ο οίκος να μην έχει κεφαλαιουχική συμμετοχή.

Την ίδια εποχή αναλαμαβάνει και το μονοπώλιο καπνού. Πρποσέφερε τεράστια ποσά για την ανέγερση της Μεγάλης του Γένους Σχολής, ανήγειρε τα Ζαρίφεια Εκπαιδευτήρια αλλά και άλλα σχολεία. Προσέφερε όχι μόνο  σε Ρωμιούς αλλά και σε αναξιοπαθούντες, πτωχούς Αρμένιους, Τούρκους και Εβραίους. Θεωρήθηκε ο πατέρας των πτωχών. Ο Γάλλος πρόξενος Gustave Laffon τελειώνει το ποίημά του που είναι αφιερωμένο στην μνήμη του Ζαρίφη ως εξής: "Συ ζης, πλην, φευ, απέθανε η ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ".

ΓΛΥΠΤΗΣ
Ο περίφημος Γάλλος Antonine Mercie ο οποίος γεννήθηκε στην Toulouse το 1845. Έργα του Mercie κοσμούν σήμερα το μουσείο του Λούβρου. Από τα πιο γνωστά του έργα είναι ο Δαυίδ, από χαλκό, που βρίσκεται στο μουσείο d' Orsay. Για το μνημείο του Ζαρίφη χρησιμοποίησε μάρμαρο Καρράρας και χρειάστηλε 4 χρόνια για να το τελειώσει το 1885. Το 1881 εξελέγη μέλος της Γαλλικής Ακαδημίας. Σαν καθηγητής στο Ecole des Beaux-Arts, γνώρισε και έγιναν φίλοι με τον Λάζαρο Ζώκο.

#9
Έστω και καθυστερημένα, απαντώ ότι το μέλος Ηρακλής Ψάλτης αναφέρεται στην εκκλησία Παντοβασίλισσα της Ραφήνας και στους ψάλτες της.
#10
Α.Ο.Τ Ραφήνας / ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΠΑΛΙ Ο ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ κ. ...
Τελευταίο μήνυμα από Στάθης Δημητρακός - 07 Ιουλίου 2025, 08:19:35 ΜΜ
      ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΠΑΛΙ Ο ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ κ. Α.ΝΤΕΡΤΙΝΗΣ ΚΑΙ Ο ΓΥΜΝΑΣΤΗΣ κ. Κ.ΔΑΓΓΟΥΛΗΣ


1.Ανακοινώθηκε από το Δ.Σ η πρόσληψη του κ. Ανδρέα Ντερτινή ως προπονητή της ΤΡΙΓΛΙΑΣ ΡΑΦΗΝΑΣ.
 Ο κ. Ντερτινής ήταν για 11 χρόνια ως προπονητής Ακαδημιών και τεχνικός διευθυντής Υποδομών της ΤΡΙΓΛΙΑΣ ΡΑΦΗΝΑΣ με δύο κατακτήσεις πρωταθλημάτων Νέων ΕΠΣΑΝΑ, όπως και δύο φορές ως υπηρεσιακός προπονητής στην ανδρική ομάδα. Παράλληλα έχει πλούσια παρουσία ως ποδοσφαιριστής στην Α' και Β' Εθνική, καθώς και ως προπονητής, με τελευταία πέρυσι την Θύελλα Διασταύρωσης Ραφήνας.

 2.Ανακοινώθηκε από το Δ.Σ η πρόσληψη του κ. Κυριάκου Δαγγούλη ως γυμναστή της Τρίγλιας Ραφήνας.
   Ο Κυριάκος είναι παλιός γνώριμος, καθώς πρόσφερε τις υπηρεσίες του με μεγάλη επιτυχία επί μία τριετία στον Σύλλογο, είναι πολύ αγαπητός στις τάξεις των φιλάθλων .
Ο κ. Κυριάκος Δαγγούλης είναι πτυχιούχος ΤΕΦΑΑ και κάτοχος διπλώματος UEFA B.
Εκτός από την Τριγλία Ραφήνας έχει εργασθεί στις Ακαδημίες Προοδευτικής, στον Άρη Βούλας, και στις ομάδες του Περαμαϊκού, Αστέρα Βάρης, Ηλυσιακού κ.α. με τελευταίο του σταθμό στο γυναικείο τμήμα της ΠΑΕ Κηφισιάς.

      3.Από την ΕΠΣΑΝΑ ανακοινώθηκε η Έναρξη των αγώνων Πρωταθλήματος Α' Κατηγορίας θα πραγματοποιηθεί το Σαββατοκύριακο 20-21/9/2025.